In het kort
Medio 2015 ontwikkelde ik voor Het Kookatelier een nieuwe responsive website. Op de nieuwe website kunnen klanten alles zelf online regelen: zien wanneer de kookstudio vrij is en een dagdeel reserveren, zich inschrijven voor individuele inschrijvingen en waardebonnen bestellen en er met iDeal direct voor betalen. Met behulp van een lokale AdWords-campagne en enkele overtuigende landingspagina’s is het kookstudiobezoek dit jaar sterk toegenomen.
Werkzaamheden
Grafisch ontwerp
Drukwerk
Tekstschrijven
Website-ontwikkeling
SEO & SEA
Samenwerkingen
Indra Simons – fotografie
Savvii – hosting
Het maken van een nieuwe website voor Het Kookatelier was een grote klus, maar ik krijg nog steeds complimenten van klanten over de mooie vormgeving, toepasbaarheid en toegankelijkheid. Ik heb een drukbezochte kookstudio. Niet alleen omdat er leuke en mooie workshops worden gegeven, maar ook door de goede website!
Hans, eigenaar van Het Kookatelier

Meer over de website
Naast de focus op toptaken op de website hebben we de site ook heel overtuigend gemaakt met het uitlichten van reviews (sociale evidentie) en het uitlichten van workshopleiders (autoriteit). We hebben alle teksten over de groepsoworkshops herschreven en concreet gemaakt met een voorbeeldmenu zodat mensen nog gemakkelijker zelf een workshop kunnen uitkiezen. Achter de schermen werkt de site trouwens ook gelikt: inschrijvingen en boekingen komen binnen in Excel waardoor Hans niets meer zelf hoeft te administreren.
Doorlopende werkzaamheden
Voor Het Kookatelier ben ik de marketing medewerker op afstand. Ik sta paraat als Hans communicatieadvies nodig heeft, schrijf alle teksten en zorg voor de grafische ontwerpen en het drukwerk. Zo ontwierp ik de folder, visitekaartjes, receptenboekjes, de waardebon en alle posters.