Commerciële teksten moeten overtuigen. De lezer overtuigen van jouw unieke meerwaarde. Van je expertise of de kwaliteit van je producten of diensten. Voor webteksten komt er nog een belangrijk doel bij: ze moeten aanzetten tot actie (conversieoptimalisatie) en je website hoog laten scoren in zoekmachines (zoekmachineoptimalisatie). Ik breng balans in deze tekstdoelen zonder de lezer uit het oog te verliezen.
Tekstschrijver in Utrecht
Ik schrijf voor websites, persberichten, nieuwsbrieven, folders, flyers, brochures en andere communicatiemiddelen. Altijd helder, concreet en doelgericht. Ik schrijf graag voor het web want op het web komt mijn stijl goed tot zijn recht. Mensen lezen teksten op een scherm anders dan teksten op papier. Websitebezoekers zijn geen lezers maar informatiezoekers: ze zoeken in zo’n kort mogelijke tijd zoveel mogelijk informatie. Daar houd ik rekening mee. Kortere zinnen, eenvoudig taalgebruik en veel tussenkopjes dragen bij aan een betere lees- en zoekervaring.
Zoekmachineoptimalisatie
Om teksten te optimaliseren voor zoekmachines (SEO) moet je kennis hebben van het zoekgedrag van je websitebezoekers. Weten op welke zoekwoorden gezocht wordt en op welke zoekwoorden je wilt scoren. Vervolgens dienen onder meer de links, kopjes en metabeschrijvingen deze zoekwoorden te bevatten. Als je websiteteksten eenmaal geoptimaliseerd zijn, zijn er trouwens nog een hoop andere factoren die van invloed zijn op je positie in zoekresultaten. Daar vertel ik je graag meer over tijdens ons eerste kennismakingsgesprek.