Aftrap Communicatie

Arne Krijnsen

  • Home
  • Portfolio
  • Over
  • Tarieven
  • Blog
  • Contact
Je bent hier: Home / Blog / Wat moet er op je visitekaartje?

Wat moet er op je visitekaartje?

Door Arne 2 Reacties | gepubliceerd op 15 november 2013

Visitekaartjes Nijmegen: wat moet er op?Elke ondernemer heeft een visitekaartje nodig. Na een gesprek met een potentiële klant wil je natuurlijk je contactgegevens kunnen achterlaten. Veel ondernemers hebben een standaard kaartje met alleen wat contactgegevens. Daarmee laten ze een belangrijke kans liggen. Slimme ondernemers benutten het visitekaartje om potentiële klanten te overtuigen daadwerkelijk klant te worden. Hoe je dat doet, lees je in dit blogartikel.

 Wat hoort er op elk visitekaartje?

  • De naam van je onderneming
  • Dat wat de onderneming doet (zo concreet mogelijk)
  • Je naam
  • Je telefoonnummer
  • Je e-mailadres
  • Het adres van je website

Bij ondernemingen met meerdere werknemers kan je ervoor kiezen om de functie er nog bij te zetten. Als je klanten vanuit een locatie helpt, is het misschien goed om je adres op het kaartje te zetten.

Als ondernemer heb je al gauw de neiging om zoveel mogelijk contactgegevens op het visitekaartje te zetten, maar vaak is dat helemaal niet nodig. Zakelijke relaties weten je LinkedIn-profiel ook wel te vinden als het adres niet op je kaartje staat. Door alleen de belangrijkste gegevens op een visitekaartje te zetten, heb je ruimte om iets extra’s te doen.

Meer doen met je visitekaartje

Wat kun je allemaal extra doen met je visitekaartje? Op internet zijn er talloze leuke voorbeelden te vinden van creatieve visitekaartjes. Je kunt kiezen voor een afwijkende papiersoort. Of het papier in een bepaalde vorm laten snijden. Je kunt het papier perforeren, rillen (vouwen), of kiezen voor een speciale soort afwerking. Dergelijke extra’s kosten echter wel meer geld. Als je over weinig budget beschikt, kun je er beter voor kiezen om de inhoud van het kaartje te optimaliseren. Door bijvoorbeeld een foto van jezelf erop te zetten, of in één zin te omschrijven waarom een klant voor jouw onderneming zou moeten kiezen.

Met het visitekaartje wil je opvallen. Je wil ervoor zorgen dat klanten jouw onderneming onthouden en dat ze je visitekaartje niet zomaar weggooien. Een onderscheidend ontwerp is daarvoor noodzakelijk.

Categorie: Blog Tags: drukwerk, grafisch ontwerp, Visitekaartjes

Meer van mijn blog

  • De fluisterwaterkoker 1 mei 2020
  • De sector, de marktleider en een bedrijfsreputatie 1 oktober 2016
  • De klagende consument; negeren of reageren? 14 november 2014
  • Aardappelmarketing 8 oktober 2014
  • Beïnvloeden marktleiders reputaties van collega-merken? 8 september 2014

Reacties

  1. René Leverink zegt

    15 november 2013 om 17:44

    Jaloersmakend mooie ideeën op die site! Toen ik in je mail las: ‘Wat moet er op je visitekaartje?’ dacht ik dat je die vraag aan mij stelde, want dat speelt inderdaad. Nu ik dit allemaal gezien heb, moeten we maar weer eens bij elkaar gaan zitten. En los daarvan ook natuurlijk.

    Beantwoorden
  2. Mara zegt

    7 mei 2020 om 10:33

    Naast je naam en contactinformatie is het ook belangrijk dat je kaartje er aantrekkelijk uitziet en bij jouw service of product past vind ik. Er zijn inderdaad veel creatieve manieren om je kaartje uniek te maken. Gelukkig kan je online veel inspiratie vinden over de mogelijkheden.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Van mijn blog

  • De fluisterwaterkoker
  • De sector, de marktleider en een bedrijfsreputatie
  • De klagende consument; negeren of reageren?
  • Aardappelmarketing
  • Beïnvloeden marktleiders reputaties van collega-merken?
  • Klantcontact: hoe wel en hoe niet?
  • Overtuigen met angstaanjagende beelden, werkt dat?
  • De paradox van het gepersonaliseerde internet
  • Is reputatiemanagement zinloos?
  • Wat moet er op je visitekaartje?
  • Het succes van de Triodos Bank
  • Aftrap: Calimeromarketing 3.0
  • Wat doe jij met al je ideeën?
  • Het einde van ons geheugen
  • Vijf criteria voor een goede website
  • Schema’s en tropen om in je oren te knopen
  • Ervaringen met Scoupy
  • Marketing bij buitengesloten consumenten
  • Waarom de jokkebrokken-advertentie van de NLE werkt
  • Webteksten: jij of u?
Arne

Kennismaken?

Stuur me even een berichtje. Ik leer je graag kennen.

Bericht sturen

Van Twitter

  • Je reageert vooral op lijden dat je met eigen ogen ziet. Zo simpel is het www.volkskrant.nl/ts-bfe0b9e3 via @volkskrant

    15 juli 2019 09:44

Artikelen van mijn hand

  • De fluisterwaterkoker
  • De sector, de marktleider en een bedrijfsreputatie
  • De klagende consument; negeren of reageren?

Based in Utrecht

Celebesstraat 40 bis
3531 KD Utrecht
06 15 25 33 62

  • Facebook
  • LinkedIn